NZLieyana Official <data:blog.pageTitle/> <data:blog.pageName/> | <data:blog.title/>

Mata Pemberian Allah


★★★★★★★★★★★★★★

Hye. Ni memang musim berpenyakitkan. Ada yang sakit mata,demam, sakit tekakla, macam macam. 

Tapi aku. . Semua kena kalau boleh.  Demam, batuk, selsema tak baik lagi mucul sakit lain pulak. Alahai mata, kenapa awak sakit? Sebab u nak makin comel ke. Hahaha.. 

Penyakit ni tak la rasa sakit, tapi korang akan rasa mata korang sepet sebelah. Lepas tu bila korang bangun pagi je, banyak air kat mata korang tu. Kalau korang rasa mata korang sakit, lepas tu asyik banyak keluar tahi mata atau selaput mata, pergi jumpa doktor ok. 

Jangan keluar rumah, pakai cermin mata hitam, sebab... penyakit ni mudah untuk dijangkiti. Haaa.. aku dapat penyakit ni dari sorang kawan aku yang sakit mata ni lah. Balik je aku rasa mata aku sakit dan pening kepala. Tak perlah. Ujian kan penghapus dosa 

Ok. Menurut cara Islam, terdapatnya doa untuk penyakit mata. Kalau u all sakit mata, sama-sama lah kita berdoa agar cepat sembuh ok. 



Mata amat berharga. Tanpa sepasang mata ini, kita tidak mampu untuk melihat bertapa indahnya ciptaan dan kebesaran Allah

Labels: , , , , , ,



0 Comments:

Post a Comment



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Welcome to NZLieyana Official Blog. I'm Nur Zulieyana. Just call me NZ or Lieyana. I'm sweet 19. Diploma in Mathematical Sciences, UitmJ. Blogging since 2012.



 Online Users
Email: nzlieyana@gmail.com


"Jangan berhenti untuk berusaha kerana Allah sentiasa memberi kejayaan keatas apa yang kamu usahakan"